Close

Ομάδα Γονέων

Η «Ομάδα γονέων» αφορά την «Ψυχοεκπαίδευση γονέων», δηλαδή την ενημέρωση των γονέων σχετικά με θέματα ψυχικής υγείας των παιδιών τους. Στην εποχή μας, είναι κοινώς αποδεκτή η αντίληψη ότι «καλύτερα να προλαβαίνουμε παρά να θεραπεύουμε». Η γνώση ακριβώς είναι πρόληψη. Δηλαδή, ο γονέας που ενημερώνεται και μαθαίνει τους παράγοντες που είτε βοηθούν είτε επιβαρύνουν την ψυχική υγεία του παιδιού τους έχει ήδη ένα σημαντικό εργαλείο στα χέρια του. Η στάση έτσι των γονέων μπορεί να αλλάξει προς όφελος όλης της οικογένειας.

Αν και τα θέματα ψυχικής υγείας και διαπαιδαγώγησης του παιδιού δεν ακολουθούν απόλυτους κανόνες ούτε έτοιμες λύσεις, υπάρχουν οι γενικές αρχές καθοδήγησης των γονέων. Οι γενικές αυτές αρχές έχουν προκύψει από αξιόπιστες έρευνες της επιστήμης της Ψυχολογίας.

Το Πρόγραμμα της «Ομάδας γονέων» περιλαμβάνει θεματικές ενότητες σχετικά με την ψυχική πορεία που διανύει το παιδί από την γέννηση μέχρι την ενηλικίωση του. Θα ακολουθήσουμε τα βήματα του παιδιού στην νοητική, γλωσσική και ψυχοκοινωνική πλευρά της ψυχικής του ζωής. Με την ολοκλήρωση του Προγράμματος ο γονέας θα έχει μια ολοκληρωμένη εικόνα τόσο της παιδικής ψυχικής εξέλιξης όσο και της δικής του συμμετοχής σε αυτή.

• Ορίζουμε μία συνάντηση κάθε μήνα.
• Οι συναντήσεις μπορούν να πραγματοποιούνται είτε δια ζώσης είτε εξ αποστάσεως.
• Για πληροφορίες σχετικά με το κόστος συμμετοχής μπορείτε να καλέσετε στο τηλέφωνο της Ελένης Κουμίδη: 6976191047

Στις συναντήσεις της «Ομάδας Γονέων» θα προσεγγίσουμε τα εξής θέματα:

«Ψυχολογικά χαρακτηριστικά βρεφικής ηλικίας (γέννηση- 2 ετών)»:

❖ Ο ερχομός ενός παιδιού: Ψυχολογικές αντιδράσεις των γονέων.
❖ Πως σκέφτεται το βρέφος;
❖ Ποια είναι τα στάδια της νόησης στην βρεφική ηλικία;
❖ Ποια είναι η γλωσσική του πορεία;
❖ Ποια είναι η πορεία της ανάπτυξης της προσωπικότητας;
❖ Τι είναι το «άγχος αποχωρισμού»;
❖ Πως αναπτύσσεται η προσκόλληση;
❖ Ποια είναι η συναισθηματική – κοινωνική του πορεία;
❖ Ποια «αναπτυξιακή κρίση» έχει να αντιμετωπίσει το βρέφος;
❖ Κλινικό παράδειγμα.

«Ψυχολογικά χαρακτηριστικά της νηπιακής ηλικίας (3ο – 6ο έτος)»:

❖ Πως σκέφτεται το νήπιο;
❖ Ποια είναι τα στάδια της νόησης στη νηπιακή ηλικία;
❖ Ποια είναι η γλωσσική του πορεία;
❖ Τι ρόλο παίζει το περιβάλλον στην γνωστική ανάπτυξη του νηπίου;
❖ Πως διαμορφώνεται ο ρόλος του φύλου;
❖ Τι ρόλο διαδραματίζει το Οιδιπόδειο Σύμπλεγμα;
❖ Ποια είναι τα είδη του παιδικού παιχνιδιού;
❖ Πως διαμορφώνεται η προσωπικότητα κατά τη νηπιακή ηλικία;
❖ Ποια είναι η συναισθηματική – κοινωνική του πορεία;
❖ Ποια «αναπτυξιακή κρίση» έχει να αντιμετωπίσει το νήπιο;
❖ Κλινικό παράδειγμα.

«Ψυχολογικά χαρακτηριστικά της σχολικής ηλικίας (6ο – 13ο έτος)»:

❖ Πως σκέφτεται το παιδί κατά την σχολική ηλικία;
❖ Ποια είναι τα στάδια της νόησης στη σχολική ηλικία;
❖ Ποια είναι η γλωσσική του πορεία;
❖ Ποια είναι η πορεία της μνήμης στην παιδική ηλικία;
❖ Τι όνειρα βλέπουν τα παιδιά;
❖ Πως διαμορφώνεται η προσωπικότητα κατά τη νηπιακή ηλικία;
❖ Ποια είναι η συναισθηματική – κοινωνική του πορεία;
❖ Πως προσαρμόζεται το παιδί στο σχολείο;
❖ Ποια «αναπτυξιακή κρίση» προσωπικότητας έχει να αντιμετωπίσει;
❖ Κλινικό παράδειγμα.

«Ψυχολογικά χαρακτηριστικά της εφηβικής ηλικίας (11ο-20ο έτος)»:

❖ Πως σκέφτεται ο έφηβος;
❖ Ποια είναι τα στάδια της νόησης στην εφηβική ηλικία;
❖ Ποια είναι η γλωσσική του πορεία;
❖ Πως διαμορφώνεται η προσωπικότητα κατά την εφηβική ηλικία;
❖ Ποια είναι η συναισθηματική – κοινωνική του πορεία;
❖ Αλλαγές της ήβης: Ποιες είναι οι ψυχολογικές αντιδράσεις των εφήβων;
❖ Ποια «αναπτυξιακή κρίση» προσωπικότητας έχει να αντιμετωπίσει;
❖ Κλινικό παράδειγμα.

«Παιδικές φιλίες»:

❖ Ποια είναι τα αναπτυξιακά χαρακτηριστικά των διαπροσωπικών σχέσεων;
❖ Ποια είναι τα αναπτυξιακά χαρακτηριστικά των παιδικών ομάδων;
❖ Πως τα παιδιά επιλέγουν τους φίλους τους;
❖ Πόσο σημαντική είναι η αποδοχή του παιδιού από τους συνομήλικους του;
❖ Κλινικό παράδειγμα.

«Παιδικοί φόβοι»:

❖ Τι φοβούνται τα παιδιά;
❖ Πως δημιουργούνται οι παιδικοί φόβοι;
❖ Τι συμβαίνει με την Σχολική φοβία;
❖ Πώς να βοηθήσουμε το παιδί να αντιμετωπίσει τους φόβους του;
❖ Κλινικό παράδειγμα.

«Παιδική επιθετικότητα»:

❖ Ποιες είναι οι μορφές επιθετικής συμπεριφοράς στα παιδιά;
❖ Ποια είναι τα αίτια της επιθετικής συμπεριφοράς;
❖ Τι συμβαίνει με τις τιμωρίες;
❖ Τηλεοπτική βία: Επηρεάζει την επιθετικότητα του παιδιού;
❖ Κλινικό παράδειγμα.

«Παιδί και Ηθική»:

❖ Ποια είναι τα στάδια ανάπτυξης της ηθικότητας του παιδιού;
❖ Πως σχετίζεται η συμπεριφορά των γονέων με την ηθικότητα του παιδιού;
❖ Επιδρά η «δυναμική» της οικογένειας στην προσωπικότητα του παιδιού;
❖ Ψυχική υγεία και ευτυχία… Γίνεται;
❖ Κλινικό παράδειγμα.

❖ Οι συζητήσεις μας θα εμπλουτίζονται από την ανάγνωση ερευνητικών ψυχολογικών και ψυχαναλυτικών μελετών σχετικά με την ψυχική υγεία του παιδιού και του ενηλίκου!